جایگاه منشی (مسئول دفتر) در کسب و کار به شخصی داده می شود که توسط سازمان استخدام شده تا بر پایه یکسری توانایی های تخصصی و شخصیتی، از عهده وظایفی چون تنظیم برنامه روزانه مدیران، توانایی تنظیم جلسهها، نامه نگاری، تنظیم انواع گزارشها از فعالیتهای مختلف، کار با کامپیوتر و اینترنت و تایپ متون فارسی و انگلیسی و ... برآید.
در برخی از شرکت ها نقش مسئول دفترها پر رنگ تر است و علاوه بر انجام وظایف قبلی به مدیریت داخلی شرکت، هماهنگی داخلی کارکنان، برخی از پیگیریها و پاسخ به مراجعین تلفنی و حضوری نیز می پردازند.
یک منشی خوب در این کار باید مهارت های نوشتاری و گفتاری بسیار خوبی داشته و در کار با کامپیوتر و تایپ متبحر باشد. همچنین منشی باید به جزئیات توجه کرده و بتواند فشار کاری زیاد را تحمل کند. اغلب منشی ها به صورت تمام وقت در محیط های اداری و دفاتر کار خصوصی مشغول فعالیت هستند
مدرک تحصیلی: حداقل لیسانس
ترجیحا لیسانس حسابداری یا کامپیوتر
تجربه کاری:حداقل سه سال
موقعیت جغرافیایی: یزد
محدودیت سنی: 30 سال
نداشتن سوء پیشینه و و عدم اعتیاد
علاقمند و مشتاق به کار-منظم ودقیق
مسلط به ICDL
مسلط به تایپ با کامپیوتر
آزمون پیش از ورود ICDL
حقوق وزارت کار
بیمه تامین اجتماعی
کارانه